Bane NOR har innsett at fornøyde kunder er viktig for å lykkes. Henning Scheel, som verken kan skryte på seg røtter i NSB eller markedsføringsutdannelse, er mannen som skal skape de gode relasjonene. For det er han flink til, ifølge konsernsjefen.
SJ Norge satser stort på samarbeid med fylker og busselskaper langs strekningene de opererer for å gjøre det enklere for alle å reise kollektivt. Sømløs reise er stikkordet, og tilbudet er allerede lansert på sju viktige strekninger.
I Bergensområdet er det blitt rimeligere å reise sømløst med tog, buss og bybane, og langs hele Bergensbanen utvikles nå nye tilbud med en rekke samarbeidspartnere.
Sommertid. Vintertid. Men jernbanetid? Joda, for bare litt over 100 år siden fulgte jernbanen sin egen tid. På Stange i Hedmark ble det skilt mellom en tid «ætter bygda» og en tid «ætter ba’an».
Christel Borge sa neppe ja til jobben på grunn av selskapsnavnet Entur, men det kler henne utvilsomt. «Ut på tur, aldri sur» er et uttrykk hun selv kunne ha funnet opp.
Gro Bakstad er stolt av de resultatene hun har oppnådd som leder i Posten. Nå forbereder hun seg på hardt arbeid sammen med de ansatte i Vy.
En av Norges største aktører i reiselivsbransjen, Flåm AS, går nå inn som medeier i Arctic Train som kjører turisttog på Ofotbanen.
Flåm suger til seg turister som en magnet, men i år har koronapandemien også rammet den vakre vestlandsbygda i Aurland kommune.
Arctic Train i Narvik er landets ferskeste og minste togselskap. Godkjennelsen kom på vårparten i år. Så kom koronaen.
Ved å gi Bane NOR større frihet innenfor en økonomisk ramme vil samfunnet få større nytte av de pengene som brukes på jernbane. Det lover konsernsjef Gorm Frimannslund.
Ikke i sin villeste fantasi kunne Jenny Marie Steiro forestilt seg tre måneder med nesten tomme lokaltogene i Oslo-området da hun begynte som konduktør for fire år siden.
Takk for at du ikke reiser med oss. Takk for at du er en hverdagshelt og ikke setter deg på dette setet.