Til jernbanedirektoratet.no
Sustainnovation 2023 er i gang, og nå er det opp til «bedre utnyttelse av overvann» eller bruk av «radiofrekvenser for å spare dyrelivet langs jernbanelinjer og veier» å nå helt til toppen i konkurransen.
Andersen tar over roret i Konnekt fra 1. september. Han kommer fra stillingen som avdelingsdirektør for teknologi i divisjonen drift og vedlikehold i Statens Vegvesen.
Abdul Basit Mohammad fratrer rollen som leder for Konnekt til sommeren for å begi seg ut på nye utfordringer.
Våren 2024 legges det frem en ny Nasjonal Transportplan (NTP) for perioden 2025-2036. Å lage en transportplan som strekker seg 12 år fra fremleggelsen er krevende og fasiten etter 12 år vil helt sikkert være annerledes enn planen.
Utvikling av samferdsel henger sammen med kompetanse i samferdselssektoren. Konnekt har et langsiktig blikk på kompetansetilførsel til sektoren gjennom dialog og samarbeid mellom samferdselssektoren og utdanningsaktører.
Studenter ved NTNU besøkte i vår godsterminalen på Alnabru for å se på muligheter for å introdusere automatisert lagerløsning for jernbaneterminalen.
Som student er det mange valg du må ta. Hvor godt faglig grunnlag har du for valgene du tar? Er det så viktig å vite alt for å velge – eller kan man velge med hjertet?
Hvert år kartlegger NAV etterspørselen etter arbeidskraft og behov for rekruttering hos norske bedrifter. Undersøkelsen gir et godt og detaljert bilde av arbeidsmarkedet og hvilken kompetanse det er behov for.
Hva kreves for at klima- og miljøhensyn blir ivaretatt innen drift og vedlikehold av veg og jernbane?