Tilrår å greie ut alternativ for nullutslepp
Stadig fleire land i Europa legg fram offensive planar for korleis jernbanen skal bli utsleppsfri. Sentralt står nye togtypar og teknologisk utvikling. Jernbanedirektoratet har no laga ein rapport om moglegheitene for batteridrift i Noreg og tilrår at det blir sett i gang ei konseptvalutgreiing (KVU) for nullutsleppsløysingar.
– Behovet for eit teknologiskifte på den ikkje elektrifiserte delen av jernbanen blir stadig meir tydeleg. I Noreg er framleis om lag halvparten av jernbanenettet dieseldrevet, seier
Dag Aarsland og Atle Einarson i gruppa som har laga den nye rapporten.
– Utviklingstrenden er eintydig. Det tyder at batteridrift og del-elektrifisering er eit gjennomførtbart nullutsleppskonsept for dei ikkje-elektrifiserte banane. Dersom det no kjem ei bestilling av ein KVU for 0-utslepp på jernbane, vil vi ta for oss både batteridrift og andre nullutsleppssløysinger frå botnen av i lys av den stadige teknologiutviklinga. Men kunnskapsgrunnlaget vi no har vil sjølvsagt inngå i ei slik utgreiing, seier Einarson.
Teknologien finst
– Gjennom arbeidet med rapporten for å vurdere mogelegheitene med batteridrift har det vorte tydeleg for oss at dersom vi i Noreg skulle bestemme oss for ei nullutsleppsløysing på dieseltrekningane, så vil det bere meir preg av å rulle eit system enn av ny-utvikling, seier Aarsland og Einarson.
Dei har saman med Bane NOR gått grundig gjennom både trafikkmønster, topografi og mogleg energiforsyning på alle desse banane.
– Det at teknologien utviklar seg vidare vil gjere del-elektrifisering endå meir robust og endå rimelegare å bygge ut i høve til full elektrifisering. Det er store skilnader i både lengde, trafikkmønster og topografi på dieselbanane våre, men teknologien kan tilpassast kvar bane, fortel dei to.